JellyPages.com

Tuesday, February 1, 2011

03022008

assalamualaikum....

huuuuuuuuu tarikh neh 03022008 -.-
sedeh nyer.....

aku ingt lagi mase neh....
kat wad 3....sehari sebelum tuh....
abah xlalu makan...puas aku pjuk makan..tp die tetap degil...smpai la malam sebelum die admit p wad...die nmpk lemah sgt...x bermaya...terase bersalah...mcm salah aku jerk -.-


mak tros pggl ambulans dtg...mase abah kene masuk air...sedeh jerk aku tgk....huuuu
mak n abg jerk yg ikut p spital..aku duk umah jge adekk....-.-

malam tuh aku puas termenung...x tedoo kot...
sok nyer petang baru aku diambil oleh abg aku p spital....

tgk keadaan abah aku dgn wayar2...Tuhan jerk tahu sebak hati aku tgk....
abah leh cakap tp selow2 jerk....
ptg tuh ramai dtg melawat....lg la aku sedeh...

waktu maghrib.....abg n adk aku nk balek tuk amek baju....
mase tuh abah pesan "malam neh sume tedoo spital teman abah" huuuuu -.- aku rase laen dah
mse tuh abg jerk balek amek baju2 sumer....doktor x bg duk n pesakit...

hanya mak n  sorg macik aku jerk duk kt katil abah...
aku n adk bradik aku duk kat sofa depan pintu wad....-.-

aku t'tedoo kt situ smpai laaa makcik aku dtg tergopoh2 bg tahu "meh p tgk abah ko, die dah laen tuh"
aku dlm keadaan yg mamai tros rase cm nk pengsan...
smpai katil abah...Ya Allah....dugaan ape lg kau nk bg kat aku.....

badan abah sejox gler kot...mase neh die x ckp dah...die nmpk lemah...-.-
tyme tuh semua sedare aku tepon...
air mata aku jatuh....aku mampu berdoa jerk....

smpai la satu tahap...abah mcm dah x bernapas lg....-.-
abah dah ta der ker??? aku tahan air mate jatuh...aku kesian kt adik aku....mak aku....-.-
abah dah tade....mesin tuh dah x gerak lg...dah xder bunyi nafas abah....
smpai la doktor ckp kt mak nk buat yg ade karen tuh...tp mak tolak...mak tahu abah dah tade....


sedeh nyer...aku dah jadi anak yatim..aku dah tade ayah lg....aku rase nak meraung....
mase bawak mayat abah balek...sume org naek kete...aku naek motor...
xkan nk tggl kt spital lak....mase bawak motor aku ngz jerk kot smpai la kat umah....aku tros masok bilik kunci pintu...aku ngs puas2...smbil tgk gmbr abah....

smua kenangan n abah muncul...semua lak tuh....huaaaaaaaaaaaa -.-
aku diam jerk ari tuh....

abah...org nak abah tahu...org syg abah sgt2...org rindu kat abah~!!
al-fatihah untuk arwah abahku...smoge rohnya dicucuri rahmat.....amin

wsalam -.-

3 comments:

  1. ash sayang. saba k :))
    kalau aku jadi ko pun aku camni.
    tapi aku as kawan ko.
    aku taknak ko tak bersemangat.
    semue bnde kat dunia ni terjadi sebab ade hikmahnye.
    and tu tugas kte untuk carik ape hikmahnye.
    redha dan terus berdoa untuk yang terbaek
    skng bnde da lepas, biakan jadi kenangan manis.
    sekarang ko jage mak ko elok elok ye yang ;))
    die masih di sisi.

    and jangan lupe. cik shahida kite and kawan kawan termasuk aku, sentiase ade untuk beri sokongan padu jitu dan teguh!!

    ;)))

    ReplyDelete
  2. huuuuuuuuuuu sayang gitu!! ahahahhaha
    baek2..mekaseh sume ;)

    ReplyDelete
  3. sori lambat tahu.. baru arini aku tergerak nak bw.. tak sangka kan... apa-apa pon doakan yang terbaik untuk allayarham abah shahrul...
    /me tak sempat tgk jenazah ayah :(

    ReplyDelete